" Gantunglah azam dan semangatmu setinggi bintang di langit dan rendahkan hatimu serendah mutiara di lautan "

Thursday, April 21, 2011

masin, pahit, manis..


salam semua..
terbaca entry seorg shbt yg amt mira kasihi..
mgkin itu luahan hatinya..
smg dirinya sntiasa berada..
dbwh lembayung kasih dn rhmt Allah..

dr c2, terfikir nk tulis sesuatu..

bila saya rasa masin..
saya tersenyum dalam kemasinan..
bila saya rasa pahit..
saya akan cuba tersenyum dlm kepahitan..
bila saya rasa manis..
of course laa saya akan tersenyum sbb kemanisan tu...

hmmm..O_o"
tapiii,, mampu kah kite??
terendam lam laut,, x pandai berenang,,
tertelan2 air masin tuh,,masih blh senyum ke??
tertelan hempedu yg sgt pahit,,
atauuu ubt demam milidon 500 tue je laa,,
yg kurang sket rs pahit,,
ade ke tersenyum ms makan??
tapyyy,, lau suruh makan madu,,
cpt2 je nak,,
berebut2 smpai tercabut kolar baju tue pehal??

susahkn nk tersenyum ms dlam kesusahn dn dukacita..
tapi itulah hakiktnye..
senyumlah dalm ape jua keadaan sekalipun..
kerana senyum..
tanda keredhaan kita kpdNYA...

p/s: same2 kita perbaiki diri...BERUSAHA!!!

No comments:

Post a Comment